The three aspects of IRP
IRPは、前述の3つの側面に加えて、リアクティブな処理システムのための3つの側面を規定しています。
In addition to having the three dimensions discussed above, IRP also prescribes three aspects for reactive processing systems.
例えば、観測可能なソースにクエリ演算子を適用し、その結果をオブザーバーシンクに接続してサブスクリプションを構成するなど、合成を実行するために、(URIを使用して識別された)リアクティブアーティファクトへのプロキシを取得することができます。これは、LINQ to SQL の DataContext などに似ています。
Proxies to reactive artifacts (identified using URIs) can be obtained in order to perform composition, e.g. applying query operators to observable sources, and connecting the result to an observer sink in order to compose a subscription. This is similar to e.g. DataContext in LINQ to SQL.
既存のリアクティブアーティファクト上で(パラメータ化された)マクロを作成する定義。これは、データベースがビュー、ストアドプロシージャ、ユーザ定義関数を提供するのと同様です。
Definitions to create (parameterized) macros over existing reactive artifacts. This is similar to databases providing views, stored procedures, and user-defined functions.
IRPに準拠したシステムがお互いのリアクティブアーティファクトを発見できるようにし(計算の分配を容易にする)、クライアントAPIを作成するためのツールを有効にするための、リアクティブアーティファクトを記述するメタデータ。これは、データベースシステムのカタログがO/Rマッパーなどのツールを動かすのと似ています。
Metadata describing the reactive artifacts, enabling IRP-compliant systems to discover each other’s reactive artifacts (to facilitate distribution of computation), and to enable tooling used to create client APIs. This is similar to the catalog in a database system fueling tools such as O/R mappers.